bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Dag 11 naar Castelsardu

We ontbijten vanmorgen vroeg zodat we redelijk vroeg in Castelsardu zijn waar we een hotel hebben geboekt vlak bij het strand. Onze benen verdienen een middag strand. We moeten vrijplannen de hoofdweg volgen en dat is niet de meest mooie route. Er zitten een paar hele lange maar niet steile klimmen in en ook een paar mooie afdalingen. Son=mis haal ik 57 km per uur en Ar nog wel iets harder.

De weg die we volgen is niet de leukste weg om te rijden en duurt 56 kilometer.

Onderweg drinken we koffie bij een hotel waar de hele boel behoorlijk versierd werd voor een bruiloft die daar vanavond gevierd gaat worden.

We zijn om ongeveer 12.00 in Castelsardu en we hebben een prima hotel en we hoeven maar de straat over te steken en we zijn op het strand. Het strand ligt in een kleine baai en er is 1 strandtenten waar je wat kunt drinken of een ijsje kunt kopen. Op het strand lopen verschillende vrouwen iedere keer iets op te rapen. En ze bewaren dat in hun hand. Ik loop naar een van de vrouwen toe en vraag wat ze in haar hand bewaard; allemaal kleine stukjes bloedkoraal! We gaan ook wat zoeken en ja hoor we vinden na lang turen een paar kleine stukjes. Na een poosje hebben we best wel wat stukjes gevonden! De mevrouw waar ik het aan vroeg komt naar me toe en geeft haar gevonden stukjes aan mij!

Castelsardu is een prachtige plaats wat tegen een berg op gebouwd is en alle huizen zijn wit roze of geel.Met de zon erop is het een mooi plaatje.

We hebben besloten om hier geen lange tochten meer in het binnenland te maken; eigenlijk is dit stuk van Sardinie minder mooi dan wat we al gezien hebben en dat maakt dat de lange stuken wat zwaarder worden. We willen graag nog een paar plaatsen zien: porto Torres en Algerho en eigenlijk nog Stinino maar dan raken we teveel uit koers om dinsdag weer naar Olbia terug te kunnen. Ook hier zijn we weer van de genade van de buschauffeur af en die gok kunnen we niet nemen.