bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Tweede dag van la Maddalena naar Bonifacio op Corsica

We hebben heerlijk geslapen na de tocht die we gister gemaakt hebben.

Vanmorgen schovenwe aan een heerlijk ontbijtbuffet. We bestelden 2 normale koffie maar wekregen weer een supersterke espresso.

We zijn via een andere route naar La Maddalena gefietst en het is een betoverend mooi eiland omgeven door helder blauw water! Na ongeveer 10 kilometer kwamen we weer bij de boot die ons naar Palau bracht. Vandaar moesten we naar Santa Teresa Gallura waar we met de boot naar Bonifacio op Corsica konden varen.

De route op Sardinie viel ons,wat zwaarte betrof,tegen. En daarbij nog steeds een flinke wind tegen.

We hadden onderweg een hotel geboekt bij Ponte Vecchio op Corsica; dat zou vanaf de boot nog 20 km zijn. Des te meer we richting de boot fietsten des te meer zakte de moed om dat te halen in onze schoenen. Toen we bij de boot waren kwamen we tot de conclusie dat het volgende hotel niet haalbaar was vandaag. Dus op de boot hebben we Hotels.com gebeld om te vragen of wij deze overnachting 1 dag konden opschuiven, zodat we morgen een relaxed dagje hadden en lekker een middagje nar het zwembad of strand konden gaan.

Maar dat bleek erg moeilijk! We moesten dan 100% annuleringskosten betalen en opnieuw boeken.

Na veel heen en weer gebel met Hotels.com bleek dat het hotel een verkeerd nummer van de visacard hadden en daarom zo moeilijk deden. Dus bedachten wij dat ze dus ook niet konden incasseren! We hebben, nee ik heb, toen een hotel in Bonifacio geboekt. Heerlijk dicht bij de haven en goed te betalen. Het zag er prima uit!! Vanaf de boot zag Bonifacio er indrukwekkend mooi uit! We reden door het stadje naar het hotel en we zagen al leuke restaurantjes voor vanavond. Gezellig!! Het is een hele mooie plaats en we bedenken dat het ook wel leuk is om morgenochtend bij een van de restaurants aan de haven te ontbijten!

Het hotel was erg mooi en lag vlak aan de haven waar een enorm jacht lag ;Skyfall. Een echte James Bond uitvoering. Bij de receptie kon de de mevrouw onze reservering niet vonden. Ik pakte de bevestiging op mijn telefoon erbij....en wat bleek...ik had de eerste vrije kamer geboekt en dat was op 14 oktober ipv september. Wat een tegenvaller!! ( kleine relatietest). Het was ook bijna te mooi om waar te zijn! Een ander hotel bleek niet eenvoudig. Bijna alles is hier volgeboekt. Gelukkig hielp de mevrouw van de receptie ons zoeken en belde heteen na hetandere hotel Porto Vecchio had nog wel vrije hotels maar dat was voor ons geen optie; nog drie uur tegenwind in zou echtniet leuk meer zijn. Er was ookgeen bed en breakfast meer ...er was werkelijk niets meer. Uiteindelijk hebben we via trivago nog iets gevonden. De dame van de receptie heeft daar naar gebeld en gelukkig was dat maar vier kilometer van Bonifacio. We zitten nu in hotel Padolo. Een beetje sneu gebeuren hier, maar we zijn er mee gered voor de nacht. We kunnen een ontbijten bij boeken en de receptie waar een paar tafeltjes met stoelen staan, blijkt tevens het restaurant te zijn,maar we kunnen het ook ophalen en mee naar de kamer nemen. Avond eten? Keuze uit 1 gerecht, iets van aubergine...., ook dit mag opgehaald en meegenomen worden of in het " restaurant" gegeten worden. Er is geen keuken te bekennen, wel een magnetron! Dat beloofd wat! Het ziet er zielig uit, maar het kan ons niets schelen.

We werden naar onze kamer gebracht. Het is een soort parkje met allemaal kleine gebouwtjes waar hotelkamers zijn. Het blijkt een piep klein hokje te zijn met een heeeeel smal bedje....we zullen tegelijk moeten omdraaien vannacht. We zullen morgen bijtijds gaan kijken naar een hotel wat niet te ver weg is van hier.

Inmiddels hebben we gegeten. In verband met een claustrofobische gevoel van Ar, zijn we toch maar uit eten gegaan bij de receptie. We kwamen twee mannen tegen met een houten plankje met wat plakjes ham en worst. Bij de receptie aangekomen reageerde de man iet wat paniekerig... het eten zou bij de kamer gebracht worden... twee minuten aub vroeg hij...en ja hoor daar kwamen de twee mannen met de plankjes terug en dat bleek ons diner! Er zat hier nog een man wat op een laptop te werken en die liet eerst een boer; O pardon zei hij toen nog , maar daarna een keiharde nies en na 5 minuten nog een wind.... en dat alles zonder pardon...alles is mis vandaag!!

Marit

Bestel de volgende keer Americano, grote kans dat ze dat wel begrijpen en dat jullie dan "normale" koffie krijgen

Jose Bakker

Americano begrepen ze niet, we kregen zo ongeveer 30 ml koffie extract!
Xx