bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Derde dag. Bonifacio naar Ponte Vecchio

We hebben gisteravond helemaal niet lekker gegeten en tot overmaat van ramp liep er een muis langs mij. Ik was meteen helemaal helemaal klaar met eten bij de receptie met die rare vent die er zat, het vieze eten enz.

We zijn terug naar de kamer gegaan en wonder boven wonder hebben we heerlijk geslapen. Ontbijt was weer bij de receptie en stelde niet veel voor maar was best goed.

Het was vandaag prachtig weer en vol goede moed begonnen we aan de volgende etappe. Eerst moesten we terug naar Bonifacio en vandaar moesten we een stuk van de T10 naar Ponte Vecchio. Het was door werkzaamheden erg druk op de weg en er stond een hele lange file. We hadden de keuze of om de T10 te fietsen of een alternatieve route te nemen. We besloten om het tweede te doen. Na een loodzware klim kwamen we aan het einde van de weg op een rommelig grind, grof stenen pad.....door schade en schande wijs geworden hebben we rechtsomkeer gemaakt en zijn terug gegaan naar de T10. Dit was een goede weg, niet echt spectaculair mooi maar heel goed te fietsen. Het was wel een tweebaans autoweg maar niet erg druk Er stond best wel weer veel wind en het was goed warm. Na ongeveer 30 kilometer kwamen we bij een prachtige kust en we besloten hier lekker een overnachting te zoeken en te genieten van de zon en het strand. We hebben een studio kunnen boeken. We hebben eerst de spullen daar neergezet en zijn vervolgens naar het strand gefietst wat in een prachtige baai lag. We hebben eerst even koffie gedronken en we vroegen of we een ligbed konden huren vandaag...20 euro per bed. Wel heel erg duur vonden we. Maar na een poosje nadenken hadden we besloten dit toch maar te doen. Het was pas 11.30 en we hadden nog de hele dag voor ons. Met een handdoek op het zand is voor mij eigenlijk niks. We moesten nog terug naar de studio om ons om te kleden; deze werd ondertussen schoongemaakt. We vroegen of we de bedden alvast konden reserveren, maar helaas, dat was niet mogelijk. Maar, vroegen we, als we ze nu betalen? Alleen als we er een handdoek op neer konden leggen. Maar een handdoek moesten we juist ng bij de studio ophalen. Dan hadden we pech!! En T-shirt of een tas misschien?? Nee hoor dat kon allemaal niet!! Hoe soepel!!!

We vertrokken enigszins een beetje gepikeerd, wat een flauwekul hier!! We wilden toch gewoon alvast betalen ? En zouden met een half uur weer terug zijn! Maar goed, we gingen naar de studio en hebben ons omgekleed de was gedaan en opgehangen en zijn vervolgens weer naar het strand gegaan. Gelukkig waren er nog twee bedden vrij. We hebben daar heerlijk gelegen en tot onze grote verbazing is er de hele dag niemand langs geweest om ze af te rekenen.

Aan de overkant van de baai was een hoge begroeide berg waar we rookwolken zagen: waarschijnlijk een bosbrand er werden drie vliegtuigen en een helicopter ingezet die beurtelings water schepten uit de zee en over het vuur gooiden. Het was een heel spektakel in de lucht en de vliegtuigjes vlogen vlak over ons heen. Na een par uur was de boel goed geblust.

We wilden om een uur of drie even wat eten en gingen op het terras zitten. Om ons heen werden er heerlijke salades gegeten of vis met friet. Er kwam iemand bij ons en toen we wilden bestellen keek hij op zijn horloge en zei: helaas de keuken gaat net dicht!! En of we maar meteen naar een ander tafeltje wilden gaan.... we schoven een paar tafels verder en vroegen of we dan heel misschien alsjeblieft een kopje koffie mochten en als het heel heel misschien mocht ook nog een ijsje???? Gelukkig het mocht!! We hebben heerlijk toto 18.00 op het strand gelegen. Toen zijn we langs het supermarkten gegaan en hebben wat inkopen gedaan voor vanavond en morgenochtend zodat we zelf wat kunnen koken.