bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Dag 12 naar Portes Torres

Vanuit Castelsardu vertrokken we vrij vroeg naar Porto Torres.

Het wordt vandaag een korte rit. We gaan vanmiddag nog even naar het strand.

We rijden langs de kust en het is een mooie weg en de uitzichten zijn erg mooi. We hebben een mail gestuurd naar de B&B in Porto Torres of we daar morgen 12.00 kunnen komen en dat is gelukkig geen probleem. De B&B ligt weer boven op een heuvel en het is een lange klim er naar toe, niet steil maar echt wel lang.

Het is een mooie kamer en we zetten ons=ze spullen neer en dan gaan we naar het strand. Het waait best wel maar het is prima strandweer. We rijden van het strand om een uur of vijf en willen dan nog even bij een camping wat eten kopen voor vanavond. Maar we komen geen camping of winkel tegen. Dan maar onze noodrepen oppert Ar, maar daar zijn we ook doorheen.

Ar denkt dat we misschien anders voor vanavond maar wat broodjes aan de eigenaresse van de B&B moeten vragen.

Geen restaurant in de buurt te vinden. Ik kijk nog een goed op internet op mijn telefoon en vind op 5 km een hotel met restaurant. Het is geen aantrekkelijke weg om in het donker te fietsen! Er is geen verlichting en de B&B ligt echt afgelegen. We fietsen toch avonds naar het hotel toe maar helaas daar is een grote bruiloft en het restaurant is daarom gesloten. Ze wijzen o ns naar een restaurant wat 4 km verderop is. Daar fietsen we heen en het blijkt een super leuk en goed restaurant te zijn. Naast een kerk op een pleintje waar we lekker buiten kunnen zitten. Om het terras heen worden de fakkels aangestoken. Wat een geluk hebben we dat we hier terecht zijn gekomen! Het eten is fantastisch en de wijn smaakt ook heerlijk< we moeten best een lang stuk terug fietsen en een klein stuk daarvan is een drukke tweebaans weg. Het is stik donker en we zijn blij als we weer bij ons overnachtingsadres zijn!