bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Dag 10 naar Vignole Mare

De eigenaar van de B&B had een enorme keus met het ontbijt. Allerlei soorten thee, koffie verse jus, yoghurt en verschillende muesli soorten. Een piep klein minpuntje was dat er allen van dat superlichte voor verpakte brood was, en dat is zo smakeloos. Maar dit was een bijzonder mooie B&B !!

We fietsen de route uit het Sardinie boek die werd aangegeven als een mooie mountainbike route. We hebben Santa Teresa nog maar net verlaten en de weg begint al met lange klimmen. Na een paar kilometer moeten we rechtsaf een grindpad op en het is na 1 kilometer een heel erg hobbelig pad wat best wel klimmend is. Het is hard werken en we denderen werkelijk over het pad en we hopen maar dat het gauw beter zal worden. Maar na nog een kilometer wordt het er niet beter op. Het grind wordt al grover en uiteindelijk worden het kleine keien. Dat zien we met onze zwaar beladen fietsen niet zitten. We draaien om en hobbelen dit pad weer helemaal terug. Eigenlijk moeten we dan de weg nog verder terug om op de juiste route te komen, maar dat vindt Ar helemaal balen. Dus we fietsen eerst een stuk nog meer het binnenland in. Uiteindelijk na de kaarten goed bekeken te hebben moeten we toch maar een hele andere route gaan doen. We draaien dus ook op deze weg weer om en zo zijn we na twee uur fietsen niet echt opgeschoten. We besluiten richting de kustweg te gaan en deze weg is veel beter te fietsen. Om een uur of 1 besluiten we om een overnachting adres ergen langs deze kustweg te zoeken en nog even lekker een paar uurtjes bij een strand te gaan zitten.

We zijn uiteindelijk bij een prima hotelletje beland in Vignole Mare. Vanaf het strand zie je in de verte Corsica liggen en kijk je naar de punt van Sardinie waar we vanmorgen vandaan zijn vertrokken. Het is een hele mooie baai met erg helder blauw water. We hebben onze spullen bij de receptie van het hotel achtergelaten omdat onze kamer nog niet klaar was en zijn lekker een paar uurtjes naar het strand gegaan.