bakkertjesopdefiets4.reismee.nl

Dag acht naar Cargese

Gisteravond zijn we naar het dorpje gefietst en daar hebben we eerst in een vettig ruikende bar gezeten en wat gedronken. Aan de overkant was een leuk en goed restaurant waar we later hebben gegeten.

In het pikke donker zijn we weer naar de B&B teruggefietst. Er lopen hier wilde varkens rond dus het is extra goed uitkijken.

Ik heb niet zo lekker geslapen.:Ik had het koud en heb uren wakker gelegen.Het was een klein bed en om Arniet wakker te maken heb ik geprobeerd om zo min mogelijk te draaien.Toen we vanmorgen beneden kwamen kwam Mrs Bucket al aangesneld. Hetis een lief mens die alles super goedverzorgd maar ze gaat net even te ver.

Ze slaat haar twee mollige handen, ze lijkt trouwens als twee druppels water op Annet Malherbe, tegen haar hart : Ohhhh zegt ze in het Allo Allo-taaltje, ik schrok vannacht wakker omdat ik mij zo zorgen maakt of jullie wel goed konden slapen in dat kleine bed. Geen probleem hoor, hebben we geantwoord. Ze slaakte een diepe diepe zucht van verlichting. Liet haar armen helemaal tot de enkels zakken!!!!!! Toen begon ze alles van het ontbijt uit te leggen: Home made zzzjam, zelisiouzzz cheese from ze goat enz. Er kwam nog een echtpaar binnen met een mr Ruppert achtige man die zo ongeveer een kwartier uitleg kreeg over de honing die de buurvrouw zelf had gemaakt.

Toen we afrekende sloeg ze haar mollige armen voor haar dikke boezem en verontschuldigde zich dat ze ons gisteravond niet met fiets en al naar het dorpje kon brengen naar het restaurant, nog geen 1,5 km verderop.....haar autootje was te klein. O.O,O wat naar vond ze dat nou nou excuus excuus vreselijk excuus..Pffff wat een mens.

En dan begint onze koninginnenrit; we moeten een lange klim doen van 23 kilometer en daarna een afdaling van 40 km. We passeren meteen al wat wilde varkens en sommigenstaan gewoon dwars op de weg. Ook koeien, het meren deel vrij jonge koeien, lopen ook gewoon los. We stijgen gestaag en het is een enorm mooie weg! Bij elke bocht krijgen we weer een prachtig uitzicht. De bergen worden al hoger, ruiger en kleuriger. Het is echt ongelooflijk mooi hier. Er loopt een geit langs de weg en wat een geitenkaas-lucht heeft dat beest om zich heen!! Af en toe liggen er wel 15 varkentjes met biggetjes in de zon langs de weg of ze lopen er rond. Je moet dus best wel uitkijken! Na uren klimmen beginnen we eindelijk aan de afdaling en dat ismet die loslopende dieren hier allemaal extra uitkijken. Echt tientallen varkens met jonge biggetjes, veel geiten en af en toe een koe. Bij de afdaling halen we soms wel 45 km/uur We kunnen bijna bij elke bocht wel een foto maken het is echt wonderlijk mooi hier.

Het weer is prachtig vandaag. Er staat weinig wind en de zon schijnt volop. Tijdens de afdaling moet je wel een extra shirt aan en dan nog worden we echt koud. We stoppen regelmatig even op een zonnig stuk om het weer wat warmer te krijgen. Uiteindelijk koeien we bij het einde van de afdaling. Het is nog best wel vroeg dus we besluiten richting Cargese te gaan en te kijken hoever we komen. We zien wel dat we een pittige klim krijgen en die is een stuk steiler dan de klim van vanmorgen maar niet zo lang. We schatten een kilometer of vijf en daarna een recht stuk en dan weer een afdaling van 20 km. We klimmen naar boven en we rijden al meer richting de kust. De kleur van de bergen is mooi rosé/rood en dat bij de helderblauwe zee; het is werkelijk prachtig mooi.

De klim is echt heftig en veel langer dan de gehoopte vijf kilometer; hij is zeker negen km. Boven op de berg is een klein restaurant met een mooi uitzicht. We drinken er wat en dan stoppen er twee bussen met toeristen. We gaan maar weer gauw weg en dan is Ar opeens zijn telefoon kwijt! We zoeken ons gek in alle tassen en zakken maar nergens te bekennen. We zijn even bang dat hij gestolen is want hij had net nog wat foto's gemaakt. Dan ziet hij hem gelukkig bij een tafeltjeverderop op een zitting van een stoel liggen. Pfff, er zat ook nog een bankpas in het telefoon mapje. Ook wordt het met auto's drukker. Het verkeer houdt hier echt goed rekening met fietsers en wij gaan vaak,als de auto's er lastig langs kunnen,even aan de kant. We rijden na deze stop dus even op een erg druk en bochtig stuk waar veel autoverkeer is en waar ook veel mensen uit de auto stappen om foto's te maken. Er is een klein laag muurtje langs de weg en dat is bij sommige stukken best wel eng. Vooral in de bochten. Maar iedereen rijdt keurig en voorzichtig tot er een 10 persoons vakantiebusje aankomt met een erg ongeduldige chauffeur. Hij wil zich perse tussen alles door drukken en wringen en begint naar mij te toeteren en te gebaren dat ik aan de kant moet, wat gewoon midden in een steile klim niet gaat en zeker niet met dat lage muurtje naast me. Dan geeft hij een ruk aan het stuur en snijdt me af, waardoor ik gauw uit mijn pedalen moet klikken en tegen het muurtje tot stilstand kom, en hij steekt zijn vuist naar me op en toetert als een idioot !!Hij komt maar twee meter verder na deze aktie want al het verkeer staat gewoon stil!! Ik ben zo ontzetttend kwaad en geschrokken. " Doucement, lul, roep ik naar hem : ga vakantie vieren met je passagiers en gedraag je, gek!! En ik bel hard met mijn fietsbel! Ik moet gauw mee van Ar! Later kan ik er wel om lachen maar op dat moment was ik zo geschrokken en kwaad!

We zijn het drukke stuk gauw voorbij en we moeten nog even wat kleine klimmen doen en dan gaan we weer afdalen! We hebben een hotel geboekt onderweg en daar dalen we naar toe. Het is een enorm goedkope overnachting en zo ziet de kamer er ook uit!!






Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!